Kienen

Vanwege de teruggelopen belangstelling zet Stichting Supporting Kudelstaart de kienavonden dit seizoen op een laag pitje. Dat betekent dat wij voorlopig geen kienavonden in het dorpshuis organiseren.
Misschien dat we op een later moment en wellicht in een aangepaste vorm weer verder gaan. Daarover zullen we u dan berichten.

Verenigingsavond SSK groot succes

Al 48 jaar lang verzorgt Stichting Supporting Kudelstaart (SSK, voorheen bekend als ‘de supportersvereniging’) het ophalen van het oud-papier in Kudelstaart. Iedere eerste vrijdagavond van de maand wordt traditioneel het oud-papier opgehaald, waarbij diverse Kudelstaartse verenigingen assisteren. Keer op keer lopen er op zo’n avond ongeveer 15 vrijwilligers in veiligheidshesjes achter de zes vrachtwagens aan. Daarbij legen zij de blauwe bakken en gooien ze de dozen met papier en karton in het laadruim. In ruil hiervoor ontvangen de deelnemende verenigingen per avond een vergoeding voor de clubkas.

Op maandag 6 november 2017 zijn de deelnemende verenigingen, RKDES, c.k.v. VZOD, Tennis Vereniging Kudelstaart, Muziekvereniging Flora, SV Omnia 2000, Show- en Jachthoornkorps Kudelstaart, stg VZOD en CV De Pretpeurders door SSK extra in het zonnetje gezet. Dit om hen nogmaals te bedanken voor hun betrokkenheid en al het geleverde werk. Tijdens deze verenigingsavond oud-papier in het Dorpshuis te Kudelstaart ging het SSK-bestuur in op haar activiteiten, de inkomsten en de uitgaven van SSK. Het grootste deel van die inkomsten komt voort uit oud-papier, maar traditioneel genereert SSK ook inkomsten met de organisatie van kienavonden. Vandaar dat het na de presentatie tijd was voor twee rondes kienen. De prijzentafel bestond deze avond alleen uit geldprijzen voor de clubkas.

Er blijkt flink wat kientalent bij de Kudelstaartse verenigingen rond te lopen, want alle deelnemers kruisten of streepten de getallen vaardig aan. Het was dan ook niet toevallig dat alle verenigingen een mooi geldbedrag wonnen. Na de afsluitende borrel verlieten de deelnemers dan ook tevreden, met een cheque in de hand, het dorpshuis.