Verandering ophalen oud-papier

Sinds begin 2024 haalt SSK iedere eerste én iedere tweede vrijdag van de maand papier op in verschillende delen van Kudelstaart. De eerste vrijdag van de maand in 'Kudelstaart-Noord' (m.u.v. Kudelstaartseweg). De tweede vrijdag van de maand in 'Kudelstaart-Zuid' (en de Kudelstaartseweg). Hieronder vindt u de indeling vanaf die datum.

Hieronder vindt u de straten waar papier wordt opgehaald op de eerste en en de tweede vrijdag van de maand:

5 april 2024: straten waar papier wordt opgehaald

Aletta Jacobsstraat, Ampèrestraat, Anne Frankstraat, Archimedeslaan, Boerhaavehof, Copernicusstraat, Daltonstraat, Darwinstraat, Doelstraat, Dotterbloemweg, Edisonstraat, Einsteinstraat (behalve winkels), Einthovenhof, Fonteinkruidhof, Galileistraat, Galvanistraat, Haya van Somerenstraat, Huygensstraat, Joke Smitstraat, Kamerlingh Onnesweg, Korfstraat, Krabbescheerhof, Leeghwaterstraat, Linksachterstraat, Linksbuitenstraat, Lisdoddestraat, Lorentzhof, Madame Curiestraat, Marconistraat, Middencirkelstraat, Midvoordreef, Mijnsherenweg, Moslaan, Nobelhof, Pasteurstraat, Pijlkruidhof, Rechtsachterstraat, Rechtsbuitenstraat, Robend, Schweitzerstraat, Sterrekrooshof, Stevinhof, Valeriaanhof, van Leeuwenhoekstraat, Voltastraat, Zeemanhof, Zijlijnstraat, Zonnedauwlaan, Zwanebloemweg

12 april 2024: straten waar papier wordt opgehaald

Albrechtstraat, Antoniushof, Bakboordstraat, Bilderdammerweg, Bisschop Koenraadstraat, Boegstraat, Burggravenambacht, Calslager Bancken, Calveslo, Clantstraat, Copierstraat, Cornelis Claasz Baas Hof, Einsteinstraat (alleen winkels), Gaffelstraat, Geerland, Giekstraat, Gozewijnstraat, Graaf Willemlaan, Gravin Aleidstraat, Herenweg, Jan Lunenburg Oever, Kompasplein, Kudelstaartseweg, Mastweg, Midscheepsstraat, Proosdijstraat, Rastraat, Rhijnlandsoord, Romeijnstraat, Sconedorp, Spilstraat, St. Janstraat, Stichtse pad, Stuurboordstraat, van Heijningenstraat, van Swietenstraat, Wim Kan Dreef, Zuiderpark

Voor meer informatie verwijzen we u naar onze oud-papierpagina.

Stichting Supporting Kudelstaart

Stichting Supporting Kudelstaart, SSK, ondersteunt het verenigingsleven in Kudelstaart met financiële bijdragen. Iedere vereniging of stichting die verbonden is aan Kudelstaart kan een aanvraag indienen.

SSK heeft diverse bronnen van inkomsten:

• Oud papier: SSK werkt samen met diverse Kudelstaartse verenigingen voor het ophalen van oud-papier. De containers en dozen worden iedere eerste vrijdag van de maand opgehaald en SSK ontvangt de marktprijs via het verwerkingsbedrijf, Nijssen Recycling uit Nieuw-Vennep. Een deel van de opbrengst gaat direct naar de verengingen die het papier hebben opgehaald. Het resterende deel wordt toegevoegd aan de reserves van SSK.
  • Donateurs: De donateurs van SSK zorgen voor een belangrijke inkomstenstroom. Met deze jaarlijkse bijdragen kan SSK het verenigingsleven in Kudelstaart verder ondersteunen.
  • Kienen: SSK organiseert regelmatig, doorgaans twee keer per jaar, een Kudelstaartse Kienavond in het Dorpshuis in Kudelstaart. Tijdens deze avonden zijn er diverse prijzen te winnen die worden gekocht bij de lokale ondernemers. Deelnemers aan de kienavonden bepalen zelf welke Kudelstaartse verenigingen en stichtingen 75% van hun inleg ontvangen. Met de overige 25% betaalt SSK (een deel van) kosten van de Kudelstaartse Kienavonden.
  • Giften: Wanneer SSK giften ontvangt van personen of bedrijven worden deze eveneens toegevoegd aan de algemene reserves, zodat zij kunnen worden gebruikt om aanvragen van verenigingen te kunnen honoreren.

Voor het laatste nieuws, aankondigingen en evenementen kunt ons volgen op onze Facebookpagina.

Jaarverslag SSK 2023 beschikbaar

Vandaag heeft het bestuur van Stichting Supporting Kudelstaart haar jaarverslag over het afgelopen jaar 2023 geplaatst. Deze vindt u op onze pagina Jaarverslagen. "We kijken terug op een mooi jaar waarin we de verenigingen uit Kudelstaart goed hebben kunnen ondersteunen met financiële bijdragen" zei Peter van den Bergen, voorzitter van Stichting Supporting Kudelstaart.

Kleine aanpassing in ophaalschema oud-papier

Naar aanleiding van de eerste ervaring met het ophalen van het oud-papier in twee delen is er een kleine wijziging in het ophaalschema doorgevoerd. Het papier bij de winkels in het winkelcentrum wordt vanaf februari 2024 op de tweede vrijdag van de maand opgehaald. Voor de rest blijft alles hetzelfde. Zie ook onze oud-papierpagina.

Kienavond 24-11-2023

Op vrijdag 24 november 2024 organiseerde SSK weer een succesvolle kienavond, waarbij ook de goed-heiligman en zijn Pieten ons een bezoek brachten. U vindt hier een foto-impressie.